HÉ BEST OPVALLEND!

 

 

OKTOBER 2017

 

VISCOM BEURS DÜSSELDORF 2017

 

Met z’n allen knus in de auto op weg naar de beurs in Düsseldorf, Europas Fachmesse für Visuelle Kummunikation.

 

Eenmaal aangekomen op de beurs staat er al een fraai uitgedoste 'keizer'  bij de ingang om de bezoekers te ontvangen. Hij promoot mooi geprinte vloerbedekking en wand-decoraties in zijn paleis. Eerst maar eens koffie halen. Daar zijn wij na 2,5 uur reizen wel aan toe. Nadat de cafeïne-spiegel op peil gebracht is, gaan we op pad. Eens kijken welke nieuwe ontwikkelingen er op de markt zijn en of wij nieuwe ideeën kunnen opdoen voor ons dagelijkse werk.

 

Naast de vele stands met lichtreclame, is er ook veel XL printwerk, graveer- en freeswerk te zien op de beurs. Professionele machines die uit papier, karton, glas, hout etc. figuren snijden. Er werden veel apparaten getoond, niet alleen voor de verkoop maar er werd ook volop gedemonstreerd. Op deze manier konden we zien hoe het productieproces verloopt bij het maken van bijvoorbeeld een aluminium doosletter. De full colour printers worden steeds meer duurzaam en milieuvriendelijk en de kwaliteit neemt meer en meer toe.

 

In een andere hal werd het Europees Kampioenschap Carwrappen georganiseerd. Hier hebben wij een wedstrijd-ronde naar gekeken. Er stonden twee auto’s en aan elke voorportier stond een supersnelle carwrapper. Ze kregen een half uurtje de tijd om de voordeur van de auto volledig in te pakken met folie.  Snelheid en precisie van het wrappen werden kritisch beoordeeld. Niet iedereen kreeg z’n deur ingepakt in dat half uur. De deurklink en de spiegel van het portier waren een extra moeilijkheid. Onder tijdsdruk en onder toeziend oog van de jury en het publiek deden de kandidaten hun uiterste best om de deur netjes en op tijd in te pakken.

 

Daarna was hal 3 aan de beurt. Hier waren vooral bedrijven te zien die machines hadden voor het bedrukken van textiel. Ook was er een touringcar met de nieuwste carwrap-tools. Ook op gebied van gereedschappen zijn er steeds weer nieuwe innovaties.

 

Vermoeid maar vele nieuwe indrukken rijker zijn wij weer in de auto richting huis gegaan.

Het was een interessante en vooral ook gezellige dag met uit met ons hele CQ-team.

 

 

 

OKTOBER 2017

 

SIGN EN GEZIEN WORDEN

 

De signsector. In Nederland werken er ongeveer  8000 personen in deze sector.

Wat grootte betreft te vergelijken met bijvoorbeeld de apothekersbranche of schadeherstelbedrijvensector. Bekende sectoren maar veel mensen hebben geen idee dat er achter de gevelletters van Domino’s pizza’s of de baniervlaggen bij de sporthal een complete branche schuil gaat.

 

De oorsprong van de signsector ligt bij het reclame-schildersbedrijf. De oorsprong van CQ Reclame ligt ook in dit ambachtelijke vak. Ooit zijn we begonnen met het schilderen van gevelletters, reclameteksten en logo’s op auto’s met verf en kwast. Met weemoed terug denken aan die tijd? Tja  om eerlijk te zijn; gelukkig is er veel veranderd. Stel je voor dat een autodealer aan ons vraagt om vanmiddag voor 4 uur (het is op het moment van schrijven half twaalf), 12 gloednieuwe Kia Rio’s te voorzien van de laatste Private Lease prijsaanbiedingen op de zijkant van de auto te schilderen. Graag 5 in Emmen, 3 in Stadskanaal en 4 in Scheemda. En hoe krijgen we het er in vredesnaam weer een beetje netjes af. Dat zou best lastig zijn en de dealer zou dat natuurlijk ook niet willen. Met moderne middelen van tegenwoordig is er zoveel meer mogelijk.

 

Sign is overal om ons heen en je kunt er niet omheen. Sign is gezien worden. Een aankondiging voor een nieuwe film of de mannen enthousiast krijgen voor de  nieuwste collectie boxershorts,  een logo op een auto, de naam van een bedrijf op een gevel, de mooie kleurige wand in de lobby van een theater.

 

Regelmatig zullen wij een nieuwe blog online zetten over onze belevenissen in ons vak en om u te informeren over de laatste trends en technieken.

 

 

PAPIERBAAN 41 - 43  |  9672 BG  WINSCHOTEN  0597  -  418 165  |  INFO@CQRECLAME.NL